donderdag 29 september 2011

Crème Brûlèe


Voccelli   Crème Brûlée set



Zoals jullie kunnen zien op websinkel.nl verkopen wij een Voccelli crème brûlée set. Nu wil ik jullie hier wat over vertellen. Crème brûlée betekent letterlijk gebrande room en is een custartdachtig toetje, met daar overheen een laagje suiker dat gekarameliseerd wordt..


Na het maken van de custard wordt deze in kleine schaaltjes gestort om af te koelen. Vlak voor het opdienen wordt de pudding met een laagje suiker bestrooid(het liefst rietsuiker) en vervolgens verhit met een kleine gasbrander. Karameliseren onder bijvoorbeeld de grill is ook mogelijk, maar onverstandig omdat de crème brûlée zelf hierdoor ook warm wordt. Crème brûlée dient koud geserveerd te worden met een knapperige bovenkant. De suiker moet zo egaal mogelijk gesmolten zijn en mag absoluut niet verbrand zijn. Dit hou je dus goed onder controle met je eigen brander. Nu mag hierbij natuurlijk niet een recept ontbreken. Dus hierbij een link http://www.okokorecepten.nl/recept/toetjes/creme-brulee/creme-brulee-klassiek

De lekkerste ooit heb ik trouwens gegeten in restaurant Engels in Rotterdam. Als ik daar aan denk loopt  het water nog in mijn mond.
Ik wens jullie veel succes met het bereiden van jullie eigen overheerlijke crème brûlée!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten